Handelsbetingelser for CKregnskab ApS
(Senest opdateret: oktober 2025)
1. Parterne
Disse handelsbetingelser gælder mellem:
CKregnskab ApS
Rådhusvej 71, 4640 Faxe
CVR-nr.: 45715965
Tlf.: 78 70 06 07
E-mail: kontakt@ckregnskab.dk
Hjemmeside: www.ckregnskab.dk
og virksomhedens kunder, både erhvervsdrivende og private forbrugere.
CKregnskab leverer ydelser inden for bogføring, regnskab, lønadministration, årsrapporter, budgetter og beslægtede økonomi- og administrationsopgaver.
2. Betaling
Medmindre andet fremgår af aftale eller faktura, er betalingsfristen 8 dage netto fra fakturadato.
I visse tilfælde kan CKregnskab kræve forudbetaling, fx ved nye kunder eller enkeltstående opgaver. Dette vil altid fremgå tydeligt af fakturaen.
Betaling skal ske via en af de betalingsmetoder, der fremgår af fakturaen. Alle priser er ekskl. moms, medmindre andet er angivet.
Ved forsinket betaling kan CKregnskab opkræve rykkergebyr samt morarente efter rentelovens regler. CKregnskab forbeholder sig desuden ret til at pause arbejdet, indtil betaling er modtaget.
3. Levering af ydelser
Ydelser leveres som udgangspunkt digitalt, fx via e-mail, e-conomic, Dropbox eller andre aftalte systemer.
Kunder kan dog efter aftale aflevere fysisk materiale på CKregnskabs adresser i Faxe, Glostrup eller Rødvig.
Levering sker efter individuel aftale og afhænger af, at kunden leverer nødvendigt materiale rettidigt og i brugbar form. CKregnskab påtager sig ikke ansvar for forsinkelser, der skyldes mangelfuld eller forsinket levering af materiale fra kunden.
4. Fortrydelsesret
Da CKregnskabs ydelser altid er individuelt tilpassede og påbegyndes efter aftale, er der ingen fortrydelsesret, heller ikke for forbrugere.
Denne undtagelse følger forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2, nr. 3, da ydelserne leveres individuelt efter kundens specifikke ønsker og behov.
Når kunden accepterer et tilbud eller på anden måde beder CKregnskab påbegynde arbejdet, samtykker kunden til, at arbejdet sættes i gang med det samme, og at fortrydelsesretten dermed bortfalder.
5. Afbrydelse af samarbejde og returnering
Ved ophør af samarbejdet faktureres kunden for det arbejde, der allerede er udført indtil opsigelsen.
Hvis kunden har en forudbetalt månedsaftale, fastholdes det opkrævede beløb for den igangværende måned, og der ydes ingen refusion.
CKregnskab forbeholder sig ret til at opbevare regnskabsmateriale i op til 12 måneder efter samarbejdets ophør, medmindre andet aftales.
6. Klager
Eventuelle klager skal sendes skriftligt til: kontakt@ckregnskab.dk
CKregnskab bestræber sig på at besvare og håndtere klager inden for 10 arbejdsdage.
Uenigheder søges altid løst i dialog og samarbejde. CKregnskab prioriterer en ordentlig og løsningsorienteret proces frem for formelle konflikter.
7. Tvister
Hvis en tvist ikke kan løses gennem dialog eller eventuel frivillig mægling, afgøres sagen ved de danske domstole, med Retten i Næstved som aftalt værneting. Dansk ret finder anvendelse på alle aftaler mellem parterne.
CKregnskab kan ikke gøres ansvarlig for indirekte tab, driftstab, tabt fortjeneste eller følgeskader, medmindre andet følger af ufravigelig lovgivning.
8. Databehandling og fortrolighed
CKregnskab behandler alle kunders oplysninger fortroligt og sikkert i overensstemmelse med databeskyttelsesforordningen (GDPR) og relevant dansk lovgivning.
Oplysninger anvendes udelukkende til at levere de aftalte ydelser samt til lovpligtige regnskabs- og indberetningsformål. CKregnskab videregiver eller sælger aldrig kundedata til tredjepart uden samtykke. Der henvises i øvrigt til virksomhedens persondatapolitik for yderligere oplysninger om behandling af persondata.
Alle medarbejdere er underlagt tavshedspligt.
9. Kontakt
CKregnskab ApS
Rådhusvej 71, 4640 Faxe
CVR-nr.: 45715965
Tlf.: 78 70 06 07
E-mail: kontakt@ckregnskab.dk
Hjemmeside: www.ckregnskab.dk